Fitness de iarna

Cum să rămâi activ în perioada sezonului rece

Când vine iarna, poți trage păturile peste cap și te poți întoarce la culcare sau poți să te îmbraci și să pleci pentru o aventură de iarnă în aer liber! Din acest motiv, am ales să oferim aceste sfaturi pentru antrenament pe timpul iernii.

Nu există niciun motiv pentru care trebuie să iei o pauză de la activitatea fizică atunci când temperatura scade. De fapt, exercițiile pe vreme mai rece au câteva avantaje distincte față de antrenamentul pe vreme mai caldă.

Sfaturi de reținut

  1. Fără căldură și umiditate cu care să te confrunți. Frigul iernii ar putea chiar să te facă să te simți treaz și revigorat.
  2. Este posibil să te poți antrena mai mult pe vreme rece, ceea ce înseamnă că poți arde și mai multe calorii.
  3. Este o modalitate grozavă de a sta la lumina soarelui (în doze mici). Nu numai că lumina poate îmbunătăți starea de spirit a multor oameni, dar te ajută să obții puțină vitamina D.
  4. Exercițiile fizice îți întăresc imunitatea în timpul sezonului de răceală și gripă. Doar câteva minute pe zi pot ajuta la prevenirea infecțiilor bacteriene și virale simple, conform Centrelor pentru Controlul și Prevenirea Bolilor.

Încercați aceste activități în aer liber:

  • Plimbare rapidă sau drumeții
  • Jogging sau alergare
  • Greblarea frunzelor
  • Curățarea zăpezii
  • Patinaj
  • Săniuș
  • Schi
  • Plimbări cu incălțăminte de ski

Menține căldura, fii în siguranță

A sta încălzit și uscat atunci când ieși la mișcare pe vreme rece înseamnă să știi despre straturi. O mică pregătire te poate proteja de pericolele de vreme rece, cum ar fi hipotermia și degerăturile.

Temperaturile reci, vânturile puternice și condițiile umede (cum ar fi ploaia și zăpada) îți fură căldura corpului. De exemplu, conform Serviciului Național de Meteorologie, o zi de -1 grade cu vânt de 30 de km/h se simte ca aproximativ -10 grade. Iar dacă te udă (ploaie, zăpadă sau transpirație) acel efect este doar amplificat. De aceea straturile de îmbrăcăminte sunt atât de importante. Ele ajută la captarea căldurii și formează un fel de izolație împotriva elementelor.

Rezistă instinctului de a începe să stratifici cu bumbac. Odată ce bumbacul devine umed cu transpirație sau zăpadă, umiditatea este prinsă și te va face de fapt să te simți mai rece (și mai greu). Pentru primul strat, îți dorești ceva care să elimine umezeala de pe piele, cum ar fi țesăturile care absorb umezeala folosite în îmbrăcămintea sport de înaltă performanță. Apoi, adăugă un strat de lână; la sfârșit, acoperă cu un strat subțire impermeabil.

Urmărește semnele

Hipotermia înseamnă că temperatura corpului a scăzut sub 35 de grade Celsius. Apare atunci când corpul tău nu poate produce suficientă energie pentru a menține temperatura internă a corpului suficient de caldă. Iar acest lucru trebuie luat foarte în serios – deoarece te poate ucide.

Simptomele pot include:

  • lipsa de coordonare
  • confuzie mentală
  • reacții încetinite
  • vorbire neclară
  • picioare și mâini reci
  • tremurături
  • somnolenţă

Copiii și vârstnicii pot fi expuși unui risc mai mare, deoarece pot avea o capacitate limitată de a comunica sau o mobilitate redusă. Persoanele în vârstă pot avea, de asemenea, grăsime subcutanată mai mică și o capacitate redusă de a simți temperatura, astfel încât pot suferi hipotermie fără să știe că sunt în pericol.

Rămâi hidratat

Nu uita să bei apă atunci când faci exerciții pe vreme rece. Setea nu este cel mai bun indicator că trebuie să bei.

Spune adio „legumei de canapea”

Dacă vremea de iarnă te împiedică să ieși afară, nu te întinde doar după telecomandă. Fă-ți timpul petrecut în interior să conteze. Există multe modalități de a face activitate fizică în interior — nu este necesară o sală de sport. Greutățile pentru mâini sau benzile de rezistență sunt un plus grozav, dar nu sunt necesare. De asemenea, poți purta un rucsac greu pentru a adăuga intensitate antrenamentului.

Încercați aceste activități de interior:

  • Circuit de antrenament acasă
  • Dans
  • Lucrări casnice active precum aspirarea și măturatul
  • plimbare la mall
  • Bowling
  • Patinaj cu rotile
  • Yoga sau alte cursuri de grup distractive la sala de sport, studio sau centru comunitar local
  • Urcatul scărilor

Crezi că ți-au fost utile aceste sfaturi? Lasă-ne un comentariu cu părerea ta în secțiunea din comentarii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.