Fitness de iarna, Fitness de vara

Cum să-ţi adaptezi rutina de fitness de la sezonul de iarnă la cel de vară

Odată creat un program fix de lucru, modificarea acestuia cu menţinerea ritmului şi a rezultatelor poate fi o adevărată provocare. Totuşi temperaturile în continuă creştere, mărirea ca durata a zilei, sunt aspecte ce vor influenţa, cu siguranţă, modul de lucru. Cum să creezi o rutină de fitness stabilă şi eficientă în sezonul de vară? Despre acest aspect vei citi în rândurile următoare.

Dacă ai deja obiective stabilite şi nu va fi greu să îţi adaptezi programul de lucru, însă  este important să ai în arsenal echipamente fitness pentru acasă care să te ajute să-ţi atingi scopul. Dacă-ţi doreşti să elimini din stratul de grăsime, poţi opta pentru bandă electrică, bicicletă magnetică sau pur şi simplu poţi alerga în aer liber. Pentru musculatura bine conturată este nevoie de mai mult, de echipamente care să te ajute în acest sens – gantere, benzi elastice sau de propriul corp. Pentru creșterea performanței şi antrenamente de creștere a masei musculare va trebui să alegi echipamentele adecvate care te vor ajuta să îţi atingi obiectivele.

Legat de antrenamentele realizate vara, trebuie să ţii cont de câteva aspecte, ca aceste să fie eficiente. Este cunoscut că vara poate fi provocatoare pentru cei ce apreciază antrenamentele intense. Canicula şi umiditatea ridicată pot crea adevărate neplăceri, însă cu puţină organizare aceste inconveniente nu pot sta în calea menţinerii unei rutine sănătoase.

Alege momentul optim

Sportul pe caniculă nu este eficient. Este indicat ca în sezonul cald să începi antrenamentele când temperaturile sunt suportabile. Poți alege să realizezi antrenamentele dimineața devreme ori seara târziu, nu încerca să faci mișcare în miezul zilei când soarele arde.

Nu solicita organismul mai mult decât poate duce

Mulți au tendința de a realiza antrenamente mai intense în sezonul cald, în scopul de a avea rezultate mai rapide. Aceștia nu ţin cont de faptul că temperaturile ridicate şi pierderea unei cantități mai mari de apă duc la suprasolicitarea organismului, la oboseală accentuată şi pierderea motivaţie. Este import să îţi asculţi organismul, ba chiar pentru eficienţa este recomandat să faci o pauză suplimentară în timpul săptămânii. Somnul de prânz este şi el benefic în rutina zilnică, ajutând la recuperare rapidă.

Alege antrenamentul potrivit în funcție de obiectiv

Vara vine cu numeroase oportunități, legate de antrenamente de la cele indoor la cele outdoor. Poți alege antrenamentele de yoga, pilates sau pe cele cu minge medicinală, TRX și pe cele care folosesc propriul corp. Important este ca acestea să îţi trezească interes, să aducă satisfacţie şi să creeze plăcere.

Păstrează o dietă sănătoasă

Cum știi, alimentaţia este foarte importantă în atingerea obiectivelor, fie că-ţi doreşti să pierzi kilograme sau să îmbunătăţeşti masa musculară, un regim ordonat este covârșitor în proces. Elimină alimentele procesate, carbohidraţi care aduc calorii goale şi adoptă un regim de mese regulate. Introdu în dietă carne slabă, legume, salate, orez brun. În zilele caniculare când transpiri mult consumă alimente bogate în  magneziu şi potasiu. Bananele, strugurii, curmale, seminţele de dovleac, mazărea sunt alimente ideale în acest sens.

Adoptă antrenamentele pe intervale

Multe persoane care își doresc să crească masa musculară se feresc de antrenamentele cardio, însă acestea cresc considerabile eficiența mișcării. Pentru a stabili o rutină sănătoasă în sezonul cald, poți alege să alternezi sesiunile de cardio cu cele de rezistenţă, astfel se ating obiectivele mai ușor.

Nu uita de sticla de apă

Dacă preferi sesiunile de antrenamente indoor pe lângă echipamentele de fitness pentru acasă tradiționale te poți folosi și de sticla de apă! Nu doar că o vei avea la îndemână pentru o hidratare optimă, dar o vei avea la îndemână pentru exerciții.

Aceste măsuri te pot ajuta să creezi şi să menţii o rutină sănătoasă de antrenamente în timpul sezonului cald. Acordând atenție detaliilor vei crea obiceiuri bune şi nu vei părăsi scopul nici când rezultatele apar mai greu.

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *